söndag 13 maj 2007

Homohelg ftw!

Lotta Bromé featuring L-word gör lesbisk kampsång. För erkänn, körbrudarna som ålade sig bakom butchflatan var typiska L-wordkvinnor!

Jag såg spektaklet, det tragiska spektaklet, med Annie. Det var mysigt. Annie är mysig. Och närgången. Ouch, jag klarar inte av sådana tjejer, jag blir ju bara kär i dem; se bara på hela Andrea-storyn.

Mitt under röstuppräkningen fick jag kvällens mest underhållande SMS från Borås: "Anna jag vill dö! Vill alla jävla östhoror skaka rumpa?! :("
I'm not a racist, I don't blame the eastern Europe, I blame the system. The god damn fucking system. Ta tillbaka juryn.

Nu låter det som att det här är värsta stora grejen för mig, men så är det inte. Jag älskar visserligen Eurovision och än mer The Ark, men jag har blivit lite uppjagad av alla kvällstidningar som mamma bad mig köpa.

Jag sitter dessutom lite i skiten eftersom jag spelade på min synskhet och lovade alla att Ark skulle hamna topp fem. Nu skyller jag allt på att jag inte kan se objektivt på saken. Jag kan ju inte säga annat om ett band som jag älskat förgäves i fem år och sett lika många gånger, fast plus två, live. Dessutom står det faktiskt Ola Salo for president! på mina skor...

Vart var det jag skulle komma? Jo! Jag var på Anniespåret när SMS:et avbröt mig. Vi hade trevligt och efter att lesbianerna ålat klart ännu en gång satte vi på en flatfilm, Kissing Jessica Stein. Den var rätt tråkig, och torr. Inte så flatig alls.

Sedan tyckte hon att det var dags att dra sig hemåt när jag bara somnade. Då var klockan runt halv tre.

Imorse vaknade jag alldeles för tidigt, med tanke på att jag somnat klockan fyra. 10:09 bzzz:ade min mobil på nattygsbordet och jag fick svar på det kryptiska SMS jag skickat till min andra hjärnhalva sju timmar tidigare. Jag var så chockad över att människan hade fattat allt så jag blev klarvaken.

It's a shame to somna om tänkte jag (med tanke på att jag hade vaknat i mitt eget dregel när jag somnat om dagen innan) och satte på ännu en flatfilm som jag lånat av Annie. Till skillnad från den vi sett kvällen innan var den här riktigt bra! Lost and delirious. Jag var imponerad och jag ska lätt se den igen.

Gu' vilken homohelg det har varit. Fyra flatfilmer, två IRL-flatvänner, en på nätet/mobil och en, plus fem, på TV. Nu ska jag avsluta den med att läsa vidare i min flatbok av Mian Lodalen.

6 kommentarer:

milou sa...

Jag hinner inte skriva långt och svara på allt bra du har skrivit, men jag ville bara säga godkväll, ;) och tacka, för jag blev så glad av ditt svar!!

Och alla de där filmerna..vill se, vill se! Kissing Jessica Stein är visst bra! Fast den är kanske lite ordinary amerikansk komedi...men den mörkhåriga tjejen är skitsnygg! En annan väldigt snygg tjej är Dr. Addison i Grey's Anatomy...jag blir helt tokig, är svag för rödhåriga tjejer...

Nej, förlåt, det var inte det jag skulle säga, jag ska sova nu! Och upp å hoppa imorgon till skolan...kulkul... jag har ingen msn, tyvärr. Har försökt fixa, men vår dator hemma är från stenåldern... så, vi får hålla på så här tills vi ses i Stockholm! Pride?

Sov gott!
Kram

milou sa...

Jag bara måste svara direkt, fast jag inte hinner, skolan är dum, men blir så glad av dina svar! Klart det är du som e Anna!! :)

Vilken färg har du på håret? haha.

Stor Kram!

Malin sa...

Tränar aldrig med förkylning! FUI: Det heter inte LÖS eller MÖS. :-p

Malin sa...

Korrekt böjning: Lysa, lyste, lyst
Mysa, myste, myst
Vad gäller den matematiska kompetensen förstår jag inte vad du talar om. Dessutom är derivata onaturligt och helt onödig kunskap om man inte ska bli flygingenjör eller ngt! ;D

Anonym sa...

Hej! Jag heter Kix och ägnar mig åt bloggforskning. nej. Det gör jag inte. Men jag läser massa bloggar. Just nu är jag inne på flat-tema. Jag trodde jag var lesbisk när jag var typ 10 år, för att jag aldrig blev kär i killar. Men sen visade det sig att jag var superhetero, även om jag såg till att testa tjejer först. Men det var inte det jag skulle babbla om. Såhär. I lesbiska tjejers bloggar så står det i varje inlägg om deras sexualitet. Allt är liksom som ett soundtrack till samma film. Inget fel i det. Jag tycker det verkar finnas väldigt många sköna flator därute. Men hur kommer det sig att de flesta bara hänger med andra homos? Jag menar, ni får inte döma ut oss heteron totalt! vi är inte torra och bajsnödiga. Jag försöker komma på vem av mina kompisar som är flata men vem hon nu är så döljer hon det väl. Jag önskar att folk kunde prata helt öppet om det. Jag skulle gilla det nya perspektivet det skulle ge till diskussioner och surr. Jaja. Frågan var: hänger du bara med andra homosexuella, och varför gör du det? Såja. Det blev lite ordbajseri där i vanlig ordning, jag är hopplös. Skön blogg, ciao!
www.kix1.blogg.se

Swede Hurt sa...

vi flator känner oss tryggare med andra flator